دوشنبه، بهمن ۰۴، ۱۳۸۹

به نام خودم...

به نام خودم که اساس حقم
و بر علیه خودم که نماد باطلم
به نام خودم که همه شادی هستیم
و بر علیه خودم که افسرده ترین مردمانم
به نام خودم که نشانۀ جاوید زندگیم
و برعلیه خودم که همه تبلور مرگم
به نام خودم که شادترینِ مردمان زمینم
و بر علیه خودم که افسرده ترین افسردگانم
به نام خودم که دوستدار خویشتنم
وبر علیه خودم که دشمن ترین افراد با خودم منم
 احتمالاً این متن در ذهنتون یه چالشی ایجاد کرده، در اینجا صحبت از اینه که در وجود هر کدوم از ما دو نیرو و دو قطب کاملاً متضاد وجود داره. یکی تماماٌ در جهت تداوم و تکامل ارگانیزم و دیگری در جهت تخریب و توقف کارکردهای اون. شاید باورش سخت باشه که در درون هر کدوم از ما قطب هایی این چنین متضاد و متعارض وجود دارن. آیا هر کدوم از ما در درونمون یک دشمن سرسخت و غیرقابل کنترلو حمل می کنیم ، که موضوع دشمنی هم خود ما هستیم؟ و در عین حال از این قدرت برخورداریم که صادقانه و صمیمانه عاشق خودمون باشیم و راه تکامل خودمونو در پیش بگیریم؟!

۲ نظر:

ناشناس گفت...

2bare hamoon tahlile elisiye ghavi doctor joon?! :)

ناشناس گفت...

ensane por az tazad?!
too jalaseye CBT tahlile ravankavitoono matrah mikonid?! :D :P :D